Jean René Lacoste - tenisista, a może projektant?
Jean René Lacoste - tenisista, a może projektant? Sprawdź kim był twórca znanych koszulek z logo krokodyla

Słynny tenisista Jean René Lacoste stał się, także znanym na całym świecie założycielem marki odzieży sportowej. Jak do tego doszło? Dlaczego krokodyl jest znakiem, który rozpoznaje każdy? Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania o firmie Lacoste.

 

Kim był René Lacoste?

René Lacoste urodził się 2 lipca 1904 roku w Paryżu. W wieku dziecięcym był bardzo chorowitym chłopcem. W odzyskaniu formy po wielokrotnych hospitalizacjach miał pomóc mu sport. Z racji tego, że ojciec René był dobrze sytuowanym producentem samochodów, znanym biznesmenem, który liczył się z prestiżem w swoich kręgach, jego syn musiał wybrać taką dyscyplinę sportu, która będzie pasowała do ich statutu społecznego.

15 letni wówczas René miał wybór między krokietem a tenisem. Jak powszechnie wiadomo zdecydował się na tenis. Z początku nie uprawiał tenisa z wyjątkowym samozaparciem i zainteresowaniem, jednak po pewnym czasie polubił tę grę na tyle mocno, że z chęcią zaczął uczęszczać na regularne treningi.

Ojciec René zgodził się, żeby ten spędzał tyle czasu na korcie pod warunkiem, że w najbliższych latach osiągnie sukces, a jeśli nie to wróci do rodzinnej firmy. René stał się zawodowym tenisistą. W 1923 roku został powołany do reprezentacji Francji, a pierwsze zwycięstwo w Wimbledonie odniósł w 1925 roku. W tym samym roku zwyciężył równiej w turnieju French Open. Rok później wygrał mistrzostwach świata w tenisie US Open.

 

Marka Lacoste - skąd wzięła się nazwa?

W 1926 roku, na mistrzostwach świata w tenisie US Open, René pojawił się na korcie w koszulce własnego projektu, uszytej z francuskiej bawełny. Znakiem szczególnym koszulki był krotki rękaw, czyli coś co w tamtych czasach na korcie tenisowym było nie do pomyślenia. Strój tenisisty na początku ubiegłego stulecia wyglądał całkiem inaczej niż teraz. Tenisiści ubierali się wtedy według rygorystycznie przyjętego dress code, nosili koszule z długim rękawem i spodnie, które zakrywały kostki. Stąd takie wielkie zainteresowanie i zaskoczenie wzbudził strój, w którym wystąpił René. Reakcja, którą wzbudził w środowisku tenisistów stała się impulsem do założenia marki odzieżowej.

W 1933 roku, po zakończeniu kariery Lacoste założył wspólnie z producentem dzianin Andre Gillierem firmę o nazwie La Socjete Chemie Lacoste. W latach 80. nazwa została skrócona i do dziś firma funkcjonuje pod nazwą Lacoste.

 

Dlaczego Lacoste ma w logo krokodyla?

Nazwa to jedno, a identyfikacja graficzna to odrębny temat. Wszyscy zastanawiają się dlaczego to właśnie krokodyl stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych logo na świecie.

Podczas trwania mistrzostw US Open w 1928 roku, prasa zauważyła, że Lacoste nie rozstaje się ze swoją teczką, wykonaną ze skóry aligatora. Zaczęli nazywać go Alligator. Teczka stała się znakiem rozpoznawczym René, a przezwisko inspiracją do stworzenia logo z wizerunkiem krokodyla.

 

 Henri Cochet i René Lacoste

 

Rozwój marki La Societe Chemie Lacoste

Lata 30. i 40. to był czas stabilizacji oraz rozwoju. Flagowym projektem była wspomniana wcześniej bawełniana, biała koszulka na krótki rękaw. Dopiero w roku 1955 kolekcja powiększyła się o koszulki w innych kolorach. Powstały granatowe, zielone oraz czerwone projekty. Ponad 10 lat później dowodzenie w firmie przejął Bernard, najstarszy syn René, który znacząco rozszerzył asortyment marki. Dzięki niemu firma zyskała zainteresowanie i bardzo dużą popularność na całym świecie.

W 1959 roku La Societe Chemie Lacoste połączyła się z firmą Izod, co niestety mocno wpłynęło na zdemokratyzowanie się marki. Ceny koszulek znacząco obniżono, aby w łatwiejszy sposób dotrzeć do przeciętnych mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Spadek cen spowodował, że ubrania Lacoste były już nie tylko dostępne w eleganckich butikach, ale również w zwykłych supermarketach. W tym samym czasie wzrosła liczba podrabianych produktów, w jeszcze niższych cenach.

Prawdziwi, zamożni fani marki zaczęli głośno wyrażać swoją niepochlebne opinie na temat nowej polityki firmy, a część z nich zamieniła nawet koszulki z logo krokodyla na ubrania od Ralpha Laurena, który był wtedy dostawcą strojów dla United States Tennis Association.

Więcej na temat Ralpha Laurena i jego marki przeczytasz tutaj: Ralph Lauren - projektant doskonały

W 1989 roku skrócenie nazwy firmy do Lacoste spowodowała ponowny wzrost popularności marki.

 

Smierć założyciela i dalszy rozwój firmy

Lacoste René Lacoste zmarł 12 października 1996 Roku, w przyszłym miesiącu obchodzić będziemy jego 27 rocznicę śmierci. René pozostawił firmę w bardzo dobrym stanie finansowym oraz wizerunkowym. Jego odejście odnotowały media na całym świecie, nie tylko te związane ze sportem ale również biznesem i modą.

Pomimo śmieci założyciela marki, firma rozwijała się nadal. W 2002 roku funkcję dyrektora generalnego objął doświadczony w tej dziedzinie Robert Siegel. W ciągu roku udało mu się zwiększyć dochody firmy aż o 800 procent. Obecność ubrań z logo krokodyla w popularnym serialu Życie na fali oraz współpraca z najbardziej znanymi sportowcami na świecie także przyczyniła się do tak wielkiego rozwoju firmy.

 

____________________________________________________________________________________________

 

Sprawdź nas również na instagramie https://www.instagram.com/lakardi.pl/

I TikToku https://www.tiktok.com/@lakardi.pl/

Codziennie wrzucamy filmiki oraz zdjęcia związane z LAKARDI, informujemy o dostawach, konkursach i promocjach! Bądź na bieżąco i nie przegap żadnej okazji!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl